V dnešním kázání si vysvětlíme biblické pojmy První a Druhé Šelmy z biblického Zjevení.

Pro člověka je typickou vlastností, že jedna skupina chce vládnout ostatním v touze po moci a z lásky k penězům, tedy ke kumulované hodnotě lidské práce. Kromě praktické výkonné moci vladaře se u lidí objevuje ještě další typ zotročující vlády, ideologický, abstraktní a duchovní.

Velmi často je tento abstraktní projev moci nad obyvatelstvem silnější, než praktická výkonná vláda. Výkonná vláda určuje věci zcela konkrétní, jako jsou daně a hospodaření s půdou, jídlem a jinými zdroji. Abstraktní moc duchovní pak ovládá nejen obyvatelstvo, ale často i krále s celou jeho mocí výkonnou.

Abstraktní typ moci nad obyvatelstvem vzniká tehdy, když skupina lidí vymyslí nějakou ideologii, kterou obyvatelstvo přijme jako klíčově důležitou pro život. Tyto vymyšlené abstraktní povinnosti musí být nesmyslné, obyvatelstvo je totiž nesmí chápat. Zároveň si ale obyvatelstvo musí myslet, že ony abstraktní věci nutně potřebuje. Tím tedy vzniká nereálná potřeba obyvatelstva řešit nějaké domnělé nutnosti, kterým nerozumí. A zde se ihned nabízí ona skupinka ovládajících, která obyvatelstvu nabídne pomoc, výměnou za poslušnost a peníze.

V lidské historii se objevily dva typy této zvláštní abstraktní moci: První typ a Druhý typ. První typ této moci, dnes často nazývané žoviálně jako „Systém“ a biblicky právě též „Šelma“, využíval v naprosté většině náboženské nauky. Tento náboženský, teický systém, pak využíval přesvědčení obyvatelstva, že nutně potřebuje pro své přežití přízeň svých božstev.

Prostí lidé byly vládnoucími lidmi přesvědčováni, že sami nedokážou porozumět náboženským postupům, rituálům a komunikaci s božstvy – a že tudíž potřebují své elitní zástupce, kteří se prezentují jako experti na tyto záležitosti. Prostí lidé si mysleli, že své šamany a kněží nutně potřebují k přežití. A proto byli přesvědčeni, že se jimi vydávaným nařízením a příkazům musí bezmezně podřídit a za jejich služby platit.

Zde si musíme připomenout, že tento První Systém moci je také nazýván jako hierokracie, neboli vláda kněžstva. Kněží, věštci, vědmy a spiritisti tedy určovali, co musí obyvatelstvo dělat a čemu se musí podřídit i králové ve své moci výkonné.

Je zajímavé, že k tomuto účelu bylo zneužito i učení Ježíše Krista, které hovoří naopak o osvobození z teokracie. Lidé si Kristovo učení ale podle svého zvyku a podle své nátury ihned přeměnili v nový systém První Šelmy. K učení Krista přidali démonské učení o Královně nebes, porušili veškerá přikázání Nezobrazíš a znovu si začali povídat se sochami a mrtvými předměty, z nichž opět učinili Modly.

Připomeňme si, že Modla je neživý předmět, u kterého lidi věří že má duchovní moc a že je k nim přátelsky naladěn. A proto takovému předmětu dávají „dary“ a snaží se ho různě podplatit, aby se ho pak mohli ptát na to, jak získat konkurenční výhodu nad jinými lidmi. Tímto způsobem je a bude využívána takzvaná „umělá inteligence“

Systém První Šelmy ovládal lidi dlouhá milénia a byl neskutečně silný a krutý. Často si přímo liboval v násilí a zabíjení a byl dokonale anti kristovský. Tento první Systém, tedy biblicky „První Šelma“, zanikl přibližně po velkých světových válkách. V té době lidé podlehli iluzi, že náboženské šílenství a naprostá moc náboženství skončila.

Nyní musíme pochopit následující:
Tato abstraktní moc vládnoucích nad obyvatelstvem tedy vzniká kdykoliv, kdy obyvatelstvo potřebuje pomáhat s nějakým nesmyslem, který jim vládnoucí představil jako klíčově nutný pro přežití. Jakmile toto pochopíme, můžeme postoupit k dalšímu poznání.

Po velkých válkách moc teické hierokratické moci upadla téměř v zapomnění. První Šelma měla ránu od meče. Lidé se radovali, že konečně míří k jakési „lepší budoucnosti“, bez Boha, bez božstev, bez jakéhokoliv náboženství. Cítili se svobodně a začali fantazírovat o lidmi stvořeném lepším světě bez teokracie. Bez jakéhokoliv duchovního našeptávače. Ale to byl jen jeden velký klam, protože moc tohoto Systému se uzdravila, aby přišla v nové podobě.

Mezitím se objevil nový jev technologické infantilizace. Tento jev vzniká, když lidé stvoří technologie užívané v každodenním životě, jejichž složitost je mimo možnosti chápání jednotlivců.

Tento jev Bůh záměrně oddálil rozdělením a rozptýlením lidstva na národy a jazyky po celé Zemi u Babylonské Věže. Bůh řekl: „Když se lidé spojí, dosáhnou všeho, co si usmyslí. Musím tedy rozptýlit lidi po celé Zemi a rozdělit je na národy a jazyky, aby si vzájemně nerozuměli“. Tím byly lidé rozděleni na národy, které se svou agresivitou navzájem káznily k dodržování Zákonnosti, plodnosti a konkurenceschopnosti svých mužů, manželů a otců.

Lidé jsou ale pyšní na své dovednosti a postupem času svá učení „vědy“ zdokonalovali v mezinárodní poznání. Byli puzeni Satanem, aby přímo ve veškerém svém vědění vytvořili složité systémy, které lidem umožní komunikovat netělesně na dálku jako bohové, a které jim umožní přístup k různým informacím.

Také byli puzeni k tomu, aby stvořili stroj, který bude napodobovat přemýšlení a mluvení moudrého Našeptávače a rádce. Lidé byli puzeni k tomu a jen k tomu, aby vytvořili stroje schopné mluvit a napodobovat moudrého otce, který je pořád ochoten mluvit a zastupovat tak moc Druhé Šelmy.

Rozmach lidské „vědy“ velmi rychle překonal hranici, kdy už jeden člověk není schopen porozumět myšlenkové práci všech vědců a musí pouze použít výsledek jejich přemýšlení. Tím se výmysly lidí rychle dostaly na úroveň, kdy k jejich pochopení musel člověk studovat celý svůj pozemský život. Jenže lidé šli ještě mnohem dál. Vyvíjeli stroje, jejichž složitost by nepochopil žádný žijící člověk, i kdyby studoval celý život.

Tím se lidé opět, jako v případě První Šelmy, ocitli každý den v nutnosti používat pro ně nepochopitelné věci. Vůči tomuto Druhému Systému se tak ocitli v roli nemluvňat, které se sami nenakrmí ani nezahřejí. Tato Druhá Šelma donutila chudé i bohaté, svobodné i otroky pouze kupovat a prodávat ve svém vlastním systému. Někdy tomuto říkáme též „payteriát“.

Jev technologické infantilizace není nic nadpřirozeného, je to pouhé vrstvení poznání lidí na sebe a vytváření výrobků, které přesahují myšlenkové možnosti jednotlivce. Příchodem jednadvacátého století po prvním příchodu Krista tak lidé začali v běžném životě používat technologie, které jednotlivec nedokázal nikdy pochopit.

Mezitím lidská „věda“ vrstvila na sebe veškeré obory vědeckého „poznání“. A zde je zapotřebí zpozornět! Lidé  tedy začali být obklopováni naukami a technologiemi, které nedokázali pochopit a nedokázali by je pochopit ani při celoživotním studiu.

Pořád zde ale působila ona překážka, která bránila rozpoutání moci nového Systému, nové, druhé „Šelmy“, která se v bibli též nazývá „vláda muže Bezzákonného“. Tou překážkou byl fakt, že tisíce let byl konečným vykonavatelem moci Systému vždy muž, manžel a otec dětí. Manžel a otec dětí musel být v životě spokojený, nebo musel mít alespoň přislíbenu spokojenost, aby svůj život obětoval výkonu systémové moci. Podrobnosti k Vládě muže Bezzákonného si povíme v dalším kázání.

Lidé a hlavně jejich „vědci“ byli Satanem a pýchou puzeni, aby zdokonalovali systémy, které lidem umožní netělesnou komunikaci, aby lidé byli jako bohové a znali dobré i zlé. Také aby jim tato netělesná komunikace umožňovala přístup k poznání a aby dokonce mohla sama na ně mluvit.

—–

Lidé byli čím dál tím víc obklopováni naukami a technologiemi, které pro ně jsou nedozírně složité.  A tu se vynořila příležitost k novému ovládnutí a zotročení lidí, stejnému jako v případě první teické hierokracie.

Lidé vůbec neví jak fungují technologie, které jsou nuceni užívat každý den. Nemohou obětovat dekády svého života studiu těchto věcí. Potřebují tedy od někoho pomoc, aby mohli používat to, čemu nerozumí. A tehdy vzniká Druhý Systém moci, v Bibli nazývaný jako „Druhá Šelma“.

Druhá anateická Šelma vykonává veškerou moc té První teické Šelmy, působí všelijaké divy a úžasné jevy, kterými jsou klamáni lidé, kteří míří do záhuby. Tyto divy a zázraky jsou staletí neustále opakované vědecko-fantastické příběhy, které lidem zobrazují budoucnost, která nemůže nastat a nenastane. Všichni jsou ale v tomto klamu a zařizují se, jako by tato fantazie nastat skutečně měla. Tím jsou vedeni klamem přímo do záhuby.

Druhá Šelma, postavená na pýše lidí na vlastní dokonalost, se specializuje na něco, co předchozí systém nevyužíval téměř vůbec: Na vytváření iluzí a fantazií o budoucnosti, která údajně musí nastat proto, že lidský „pokrok“ je prý „nezastavitelný“.

V Druhé Šelmě v období takzvané „Nevěstky“ se lidé opájeli vědeckofantastickými romány a poté filmy, seriály a počítačovými hrami o této vybájené neexistující budoucnosti. Lidé sami sobě předváděli své pyšné fantazie o budoucím šťastném soužití s nepochopitelně složitými technologiemi, ve kterých tuto moc nebude nikdo zneužívat. To je ale samozřejmě dětinsky naivní. Všechny tyto knihy a filmy pak vytvořily u většiny lidí smrtelně nebezpečnou iluzi a nárok, že tato takzvaná „budoucnost“ prostě musí nastat.

Připomeňme si, že v této takzvané „vědecko-fantastické“ tvorbě se lidé zabývali především soužitím s umělou inteligencí. Samozřejmě proto, že k této myšlence byli přímo puzeni Satanem. Sny o vlastní umělé inteligenci, která bude mít k lidem zákonný přístup buď hodného (v Česku například „Centrální mozek Lidstva v seriálu Návštěvníci“), nebo zlého Otce (například „Terminátor“ či „Matrix“), byly ostatně námětem většiny klíčových děl tohoto žánru.

Ale nejnebezpečnější klam spočívá skutečně v tom, že v mysli lidí je technologická „budoucnost“ s neustálým „pokrokem vpřed“ vnímána jako naprosto zaručená nutnost a jistota. Nikdo nepředpokládá, že spuštěním mluvícího Obrazu Druhé systémové moci bylo dosaženo uspokojení tohoto puzení. Byl odstraněn muž Zákonný jako prostředník moci a nastává tak vláda muže Bezzákonného, která bude dosavadní vytvořené bohatství vlády Nevěstky jen absorbovat a vyčerpávat.

O Vládě Muže Bezzákonného si povíme v následujícím kázání.

Views: 24